lunes, 24 de noviembre de 2008

Eskolan kontuan hartu beharrekoak:


- Normalizazio eta integrazio bezalako hitzen edukina birkontzeptualizatzeak, interesgarria dirudi pertsona gorren taldeak kontuan hartu beharreko ezaugarri bereziak baititu.

- Ikasle gorrari eman beharreko erantzunak banakakoa izan behar duela jakin arren, badira guztientzat berdinak diren aspektuak ere.

- Beharrezkoa da ondorengo hau kontuan izatea: hasieran osasun arazo bezala agertzen dena, beranduago arazo funtzional bezala agertzen da, eta bere garapeneko arlo guztiei eragiten die.

- Gorra izatearen ezberdintasuna onartzea garrantzitsua da; honek bere nortasun bereziak (zeinuen hizkuntza, giza harreman mota, bere historioa eta abar) ezagutu, errespetatu, eta garatzera eramango du.

- Beharrezkoa da ahozko kodigoa funtzionalki ikastea.

- Familian integrazio hobea lortzeko nahitaezkoa da harekin batera lan egitea.

- Pertsona gorraren integrazioak bere erreferentzia direnekin batera lan egitea suposatzen du.

- Pertsona gorraren integrazioak bere erreferentzia diren bi taldeengana zuzendua egon behar du: gorrengana eta entzuleengana.

- Pertsona gorrak erreferente ebolutibo gorrak izan ditzan, adin ezberdineko ikasle gorrak elkartu beharra dago.

- Lehen aipatzen zen bezala, entzumenaren galerak ez die heziketa edota errehabilitazio arloei bakarrik eragiten, garapeneko arlo guztiei baizik. Beraz, erantzunaren ereduak globala eta disziplinartekoa izan behar du.

- Era berean, komenigarria litzateke eredu gor helduak hezkuntza ingurura ekartzea, honela, haurren garapenaren araberako identitate harremanak sortu ahal izateko.

No hay comentarios: